Tanec

Chci posílit hluboké vrstvy svalstva břicha, ale cvičení mě neláká. Ale takhle tanec, to by šlo… Skvěle, při tanci téměř nevědomky zapojíte všechny druhy svalů od hlavy až k patě :-).

Tančilo se vždycky

Tanec je činnost, kterou provozuje a provozovala každá lidská kultura a civilizace. Tanec se objevuje v rituálech nejstarších kultur, v těch náboženských, sexuálních i loveckých, podle řady teoretiků je to vůbec nejstarší forma umění, která u člověka vznikla. Vědci se stále dohadují, co lidi k tanci vede, názorů je mnoho. Jisté však je, že tanec nikdy nikomu nezachránil život (nebo ano? :-)), nepomáhal získat potravu a naopak byl velmi energeticky náročný a tančící tak přicházel o sílu, kterou mohl využít k lovení potravy nebo k péči o potomky.  

Jak se pozná atraktivní tanec?

Pro pobavení vám sem vkládám dvě videa. Jedná se o britský výzkum atraktivity tanečních pohybů. Respondenti hodnotili tančící ženy (pro anonymitu převedeno na avatary, pohybující se na písničku Robbieho Williamse) a zde máme vítěze.

 

Nejlépe hodnocený avatar
Nejhůře hodnocený avatar

Tancem k silnému CORE

Čím myslíte, že se tanečnice odlišují? Dle výzkumu je atraktivita tance ženy dána zejména pohyblivostí v bocích, stehnech a pažích (nejlepší mužské pohyby pak vznikají v horní polovině těla). Přitažlivost je dána zejména pohyblivostí pánve a asymetrií pohybu rukou a nohou. Ne náhodou jsou nejlepší tanečnice v mnoha kulturách považovány za nejvíce plodné ženy. Kdo četl e-book "Diastáza od A do Z" ví, že pohyblivost pánve (a přispívá tomu twistový pohyb nohou) je základ silného CORE a já dodám, že hluboké svalstvo břicha je nejlépe trénováno pohybem paží. Ze zapáleného tance nám tedy vychází úžasný CORE trénink :-).

 

A který tanec je pro naše břicho nejlepší?

Pokud jsou naše pohyby přespříliš rozvolněné a nekoordinované, tolik toho zase neposílíme. Za nejefektivnější posílení hlubokých svalů  CORE považuji standardní tanec a to z jednoho prostého důvodu – pracuje-li hrudník, pánev bývá statická, pohybuje-li se pánev, hrudník je v klidu (pravidlo, které si blíže objasníme při individuálním tréninku ;-)). A nesmím zapomenout na to nejdůležitější – naprosté napřímení těla!