Můj příběh

Jsem certifikovaná lektorka zdravého pohybu, jógy, spirální dynamiky se zaměřením na ženy před otěhotněním, těhotné a rodičky. Jako žena, několikrát těhotná a s mnohými tělesnými výzvami věřím, že se dokážu vcítit do vašeho aktuálního rozpoložení. Každé tělo vypráví osobní příběh své minulosti a já se pokusím vám nastínit možnosti pro jeho přepsání, přejete-li si tělo esteticky krásné, funkční a zdravé. Motivace ke změně životního stylu je zásadní, společně to zvládneme!

Po narození syna jsem vycítila, že s mým tělem není něco v pořádku. Bříško se po šestinedělí nestahovalo, jak jsem očekávala. Od gynekologa mi bylo řečeno, že po císařském řezu je rekonvalescence delší, ať vyčkám. Mě ale udivovalo, že mám ráno bříško ploché a k večeru nafouklé jako balón. Také mě trošku znepokojovalo, že při lehu na zádech se mi dělá velká propadlina ve středu těla a že mohu pozorovat (i pod prsty cítit) pohyb střevních kliček. Diagnóza: diastáza – rozestup přímých břišních svalů.

Moje břicho utrpělo dvěma porody (sekcí) hodně. Diastáza byla nefyziologická, velká, hluboká. Ale to rozhodně neznamená, že s tím nelze pracovat, že si i přes ten svůj “kráter” nemohu vybudovat silný CORE, který mě podrží při každé zátěži a oploští mé bříško do uspokojivé podoby!

  • Informovanost – vím, jak pracovat se svým tělem.
  • Přístup k problému – miluji/respektuji své tělo, protože mi dalo děti.
  • Motivace – rehabilitaci/cvičení beru jako součást zdravého životního stylu a zakomponuji ho nenásilně do denního režimu.

Po prvním porodu jsem ze svého těla nebyla vůbec nadšená. Chtěla jsem problém zvaný „diastáza“ rychle vyřešit, aby mě už jako noční můra neobtěžoval při péči o syna. Nespokojená maminka, uplakané miminko. Během prvního roku života svého syna jsem tomuto tématu věnovala stovky hodin a najednou přišlo zklidnění, uvolnění těla i mysli a motivace v podobě rychle se uzavírajícího rozestupu. Přišla jsem na TO! Nikdy jsem se necítila ve svém těle tak dobře, a proto bylo druhé navazující těhotenství naprosto bezproblémové. A rekonvalescence po druhém porodu? Byla nesrovnatelná Když se totiž stane zdravé postavení těla a pohyb součástí vašeho životního stylu, promítne se to nejen na vizuální stránce, ale zejména na vnitřní pohodě.

A pak se mi narodila dcera. A tentokrát už jsem se uměla pohybovat vědomě. Dýchat plynně a v souladu se správným postavením bránice (nebojte, vše se naučíme). Pozorovat v daném okamžiku, jak tělo reaguje na okolní teplotu, zemskou přitažlivost, oporu chodidel, co prožívá tělo i rozum v tandemu. Přemýšlet o pohybu (i o statických odpočinkových pozicích), nedělat je v naučeném vzorci z tělocviku, nedělat je proto, abych měla “odbytou sérii”. Jedině tak mohl začít samouzdravovací proces. Vytvořila jsem si svůj systém, který jsem motivovaně následovala a diastáza ani žádné přidružené potíže mě již netrápily.

A proto své znalosti a zkušenosti předávám dál, aby již žádná žena po porodu nemusela zažít takový stres a nelibost ze svého těla, jako jsem zažila já po prvním porodu. Aby mohla být každá maminka dostatečně informována a pohybově poučena a mohla se ve zdraví věnovat svému novorozenému dítěti.


Co je můj hnací motor?

  • Chci udělat „diastáze“ takovou osvětu, jakou si tento zdánlivě kosmetický problém zaslouží. Je s podivem, kolik lidí má kvůli diastáze (či nefunkčnímu svalstvu středu těla) zdravotní problémy a nemohou se dovolat odpovědí a pomoci. Je s podivem, že se u nás diastáza řeší téměř výhradně operativně a neprodleně po diagnostice. Vyzkoušela jsem mnoho technik, cviků, a když jsem se naučila rozeznat, jaký pohyb je pro tělo vhodný, uzavírala jsem rozestup svalů o centimetr za měsíc! Jde to pomalu, ale jde. A i když se diastáza neuzavře úplně, můžete si vybudovat pevný ochranný krunýř z vašeho hlubokého svalstva tak, že vaše břicho bude ploché, pevné, chránící své útroby a zamezující všem souvisejícím patologiím.
  • Maminky odcházejí z porodnice informované o základní péči o miminko, ale velmi často neinformované o základní péči o sebe – jak ležet, sedět, stát, hýbat se, nosit miminko, shýbat se pro miminko, jak pečovat o své břicho, jak cvičit, kdy začít cvičit, jak vyšetřit diastázu, čemu se vyhnout nebo koho při podezření na nefyziologický stav vyhledat.
  • Střed těla je tak důležitá část našeho těla. Ukrývá pro život nezbytné orgány, vytváří posturu našeho těla, vychází z něj veškerý pohyb…A nejen ženy, ale i muži a děti by měli znát základní pravidla vedoucí ke krásnému, zdravému a uvolněnému tělu.

Vedu lekce a přednášky veřejné, ale pracuji s klienty zejména na individuálních lekcích – poslouchám, předávám své zkušenosti, znalosti, vyšetřuji a vytvářím cvičební plány na míru klientovi. Pro mne studium nemá konce, vzdělávám se neustále, vzdělávám se od odborníků (českých i zahraničních), ale vzdělávám se také od stovek klientů, se kterými jsem měla tu čest pracovat. Protože kdo jiný ví více o daném problému, než ten, který jej má, dokáže jej popsat a cítit.