Můj příběh

Celý život mě provází láska k pohybu a touha zkoušet stále něco nového. Vždy jsem raději relaxovala tancem, cvičením nebo procházkou, než-li pasivní formou odpočinku. Skupinové sporty mě moc nelákaly, ale s chutí jsem vyzkoušela všechna sálová cvičení, ať už se jednalo o kondiční či zdravotní cvičení, plavala jsem a milovala turistiku. Strnulé tělo při studiu a v práci jsem rozhýbávala každý den, aktivity jsem střídala, aby mě neomrzely a aby byl pohyb komplexní. Stále jsem však hledala NĚCO, co by bylo maximálně efektivní (v estetické a zdravotní rovině) a co bych naplno ovládala a nemusela už nikam docházet (a také platit, co si budeme říkat…).

S jógou jsem se seznamovala postupně. Při studiu na vysoké škole jsem omylem zabloudila na hodinu hatha jógy (jemná a spirituální), která mě tehdy vůbec nenadchla a na nějaký čas zavřela dveře do všech jógových center. V roce 2014 jsem však naprosto propadla hot józe, velmi svižné a ve velmi teplém prostředí probíhající formě jógy. Tehdy jsem vyžadovala dynamiku, pocit, že tělo „maká“, že mě pot odmění pevným a pružným tělem. Začala jsem objevovat další styly jógy, trénovat, studovat… a protože studuji ráda, rovnou jsem se přihlásila na lektorský kurz (zprvu pouze pro zkušenost a vlastní účely, později již s trenérskými ambicemi). Úspěšně jsem absolvovala půlroční kurz Power jógy v Power Yoga Akademii pod vedením Václava Krejčíka a jeho neuvěřitelného týmu. A začala cesta vzdělávání a získávání dalších certifikací (jóga pro zdravá záda, jóga pro těhotné atd.), každodenní soukromé a později i veřejné praxe. Jóga mi dává vše, co potřebuji. Je různorodá - necítím stereotyp, je přizpůsobivá – dává mi v danou chvíli pohyb, který potřebuji, je přívětivá – k mému zdraví a kráse těla a je uvolňující – uvolňuje přebytečnou energii, endorfiny, ale i mysl. A jak to tak většinou bývá, zamilovala jsem si ji pro svou „živost“ a postupem času jsem zpomalila natolik, abych si při každém pohybu plně uvědomovala polohu těla a uměla pracovat s jednotlivými svaly a dechem. A moc mě mrzí, že jsem tehdy té hatha józe nedala větší šanci :-). Ale to je cesta…

Po narození syna na konci roku 2016 jsem vycítila, že s mým tělem není něco v pořádku. Bříško se po šestinedělí nestahovalo, jak jsem očekávala. Od gynekologa mi bylo řečeno, že po císařském řezu je rekonvalescence delší, ať vyčkám. Mě ale udivovalo, že mám ráno bříško ploché a k večeru nafouklé jako balón. Také mě trošku znepokojovalo, že při lehu na zádech se mi dělá velká propadlina ve středu těla a že mohu pozorovat (i pod prsty cítit) pohyb střevních kliček. Začala jsem sama pátrat na internetu a narazila na slovo „diastáza – rozestup přímých břišních svalů“. Po zhlédnutí instruktážního videa, jak diastázu určit a vyšetřit, jsem měla jasno – do břicha jsem vsunula téměř celou sevřenou pěst. Tehdy jsem to obrečela, bylo mi to tolik líto. Před těhotenstvím jsem neměla žádné zdravotní problémy, bolesti, měla jsem velmi štíhlé a pevné tělo, pohybu víc než druzí, a proto mě velmi překvapilo, proč se objevil tak závažný problém.  No nemělo smysl smutnit dlouho. Vyhledala jsem všechny dostupné informace na českých i zahraničních serverech, četla literaturu, obešla řadu zdravotnických i sportovních subjektů. A ten můj „problém“ se najednou stal vášní :-). Všechno zlé, je k něčemu dobré.

 

Ke studiu jógy se přidalo studium rehabilitace po porodu, fungování hlubokého stabilizačního systému, dechových aktivit a samozřejmě diastázy. Shromažďuji všechny dostupné informace od českých a zahraničních „expertů“ (lékařů, rehabilitačních pracovníků, trenérů, specialistů na pánevní dno a na střed těla, jogínů a samozřejmě od lidí, kteří diastázu také vlastní).

 

Tohle je můj hnací motor

  • Chci udělat „diastáze“ takovou osvětu, jakou si tento zdánlivě kosmetický problém zaslouží. Je s podivem, kolik lidí má kvůli diastáze (či nefunkčnímu svalstvu středu těla) zdravotní problémy a nemohou se dovolat odpovědí a pomoci. Je s podivem, že se u nás diastáza řeší téměř výhradně operativně a neprodleně po diagnostice. Vyzkoušela jsem mnoho technik, cviků, a když jsem se naučila rozeznat, jaký pohyb je pro tělo vhodný, uzavírala jsem rozestup svalů o centimetr za měsíc! Jde to pomalu, ale jde. A i když se diastáza neuzavře úplně, můžete si vybudovat pevný ochranný krunýř z vašeho hlubokého svalstva tak, že vaše břicho bude ploché, pevné, chránící své útroby a zamezující všem souvisejícím patologiím.
  • Maminky odcházejí z porodnice informované o základní péči o miminko, ale velmi často neinformované o základní péči o sebe – jak ležet, sedět, stát, hýbat se, nosit miminko, shýbat se pro miminko, jak pečovat o své břicho, jak cvičit, kdy začít cvičit, jak vyšetřit diastázu, čemu se vyhnout nebo koho při podezření na nefyziologický stav vyhledat.
  • Střed těla je tak důležitá část našeho těla. Ukrývá pro život nezbytné orgány, vytváří posturu našeho těla, vychází z něj veškerý pohyb…A nejen ženy, ale i muži a děti by měli znát základní pravidla vedoucí ke krásnému, zdravému a uvolněnému tělu.
Z mé neovladatelné chuti předávat zkušenosti dál do světa :-) vznikl systém CORE yoga (Klikni na mě) - propojení jógových principů a cviků s důrazem na správnou práci středu těla. Vedu lekce veřejné, ale pracuji s klienty i na soukromých hodinách  (proklik na Trénink a poradenství) – poslouchám, předávám své zkušenosti, znalosti, vyšetřuji a vytvářím cvičební plány na míru klientovi. Pro mě studium nemá konce, vzdělávám se neustále, vzdělávám se od odborníků, ale vzdělávám se také od klientů, protože kdo jiný ví více o daném problému, než ten, který jej má, dokáže jej popsat a cítit…